צילום: בית ספר תדהר

רכזת מתמטיקה של בית ספר תדהר בעפולה מצאה דרך מקורית להכין את התלמידים שלה להתנהלות כלכלית נכונה מגיל צעיר

אחד הנושאים שזוכים לפחות תשומת לב במערכת החינוך בישראל, כידוע, הוא הכנה של התלמידים להתנהלות פיננסית וכלכלית והיכרות נכונה עם כסף.

לשם כך הקימו בשבוע האחרון תלמידי שכבת ה' בבית ספר תדהר בעפולה, יחד עם רכזת מתמטיקה בר בן חמו, את "סופר תדהר".

כחלק מתוכנית הלימודים של שכבת ה' נלמד בכיתה נושא המספרים העשרוניים, שמחבר את תחום המתמטיקה לפעולות פשוטות ותדירות בחיי היום יום. במסגרת חינוך פיננסי לילדים, קיבלו התלמידים "משימה משפחתית" להצטרף לקניות עם הוריהם, לבחון מחירים של מגוון מוצרים ברשתות השיווק השונות, לחשב את העלות הכוללת של הסל ולבדוק כמה עודף נשאר להם מ-100 שקלים.

בעזרת שיתוף הפעולה של כלל התלמידים בבית הספר נאספו אריזות, קרטונים, קופסאות ובקבוקים ריקים. ותלמידי שכבת ה' הפכו את אחת הכיתות ל"סופרמרקט", מיינו את האריזות, סידרו את המדפים, תמחרו את המוצרים, הכינו שלטים, הדפיסו שטרות של כסף ורשימת קניות ואפילו קיימו "פתיחה" רשמית לסופר. 

צילום: בית ספר תדהר
צילום: בית ספר תדהר

רכזת מתמטיקה, בר בן חמו, סיפרה על המיזם המרענן ואמרה: "מדובר במיזם למידה חוויתי שהתקבל בשמחה בקרב התלמידים שכולם ללא יוצא מן הכלל שמחו לקחת בו חלק ולהיות שותפים ועל הדרך כמובן למדו מתמטיקה והתנהלות כלכלית נכונה. תודה למנהלת פנינה חדד על הרוח הגבית ולכל מי שסייע". 

מכת מדינה: חשד לפגיעה בפעוטות בטבריה