תמונה מאת antonbe מ- Pixabay

ארגון ידידים השיק מוקד פתיחת אירועים בווטסאפ, המאוייש במוקדנים אנושיים בזמינות של 24 שעות ביממה • ישראל אלמסי - מנכ"ל ידידים: "זהו צעד משמעותי לאזרח, ובפרט לאלו עם מוגבלות"

ארגון ידידים, ארגון המתנדבים הגדול ביותר בישראל, פועל מעל לעשור בסיוע בשגרה ובחירום לאזרחי ישראל. במשך שנים מפעיל הארגון מוקד אנושי טלפוני שזמין 24 שעות, יום ולילה, במענה לפתיחת אירועי סיוע וקריאות לעזרה. במהלך שנת 2023 לבדה, התקבלו במוקד ידידים הטלפוני למעלה מ-1,000,000 שיחות.

כעת, משיקים בארגון ידידים, על ידי צוות המוקד הארצי ואגף הטכנולוגיה בארגון, מוקד סיוע אנושי באפליקציית הווטסאפ, המאפשר פתיחת אירועים ובקשות סיוע באמצעות התכתבות עם מוקדנים אנושיים, בזמינות מלאה 24 שעות ביממה. מהלך זה יסייע לנהגים ואזרחים עם מוגבלות שאינם יכולים לתקשר באמצעות שיחת טלפון, וכן לאלו אשר מעדיפים להשתמש באפליקציית הווטסאפ. כמו כן דבר זה ישמש במקרי חירום בהם אין קליטה סלולרית טובה ולא ניתן לקיים שיחה טלפונית.

מערכת מוקד הווטסאפ פועלת כך שהפניות מנותבות בדרך חכמה למוקדן או מוקדנית פנויים אשר מקבלים את השיחה בצ'אט, נותנים מענה, לוקחים פרטים ושולחים סיוע. יש לציין כי במקרים רבים מוקדני ידידים המנוסים מצליחים לסייע מרחוק ומאפשרים למבקשי הסיוע למצוא פתרון מיידי.

המספר של מוקד ידידים בווטסאפ הוא: 077-202-1230, אותו ניתן ורצוי לשמור באנשי הקשר, לשימוש במקרי הצורך.

ישראל אלמסי – מנכ"ל ידידים: "אנו מתרגשים לבשר את הבשורה הנפלאה. ישנם אזרחים רבים שאינם יכולים לחייג למוקד אנושי, בגלל מוגבלות, ובנוסף, המלחמה הוכיחה לנו שלא תמיד אפשר להתקשר מהממ״ד או מאיזורים בלי קליטה סלולרית. אנחנו עושים היום צעד משמעותי עבור האזרח, ופותחים ערוץ אנושי מקצועי במקביל למענה הטלפוני. תודה מיוחדת לנועם חרצ'ק – מנהל המוקד הארצי של ידידים על הובלת הפרויקט, לחברי אגף הטכנולוגיה, לכל מנהלי המוקדים המחוזיים, האחמשי״ם וסגניהם, ואחרונים חביבים המוקדנים והמוקדניות האלופים שלנו. נמשיך יחד בערבות הדדית להוות עוגן אזרחי בשגרה ובחירום".

הסיוט של כל הורה: פעוט בן ארבעה ימים ננעל ברכב בעפולה; כך זה נגמר