בדיון חירום שנערך בלשכת ראש הממשלה, התריעו גורמים בכירים על הסכנה הגוברת מהשתלטות ארגוני פשיעה על ערים בחברה הערבית, בדגש על נצרת. כך פרסם הבוקר (חמישי) אבישי גרינצייג בערוץ i24NEWS.
לפי הפרסום, ראש מרחב ישראל בשב"כ אמר בדיון: "ארגוני פשיעה משתלטים על ערים בחברה הערבית. הדבר מגביר את הסיכון להתפרצות מהומות".
ראש המטה למלחמה בפשיעה בחברה הערבית טען כי "עיריית נצרת נפלה לידיים של ארגון פשיעה".
שר הפנים הוסיף: "החשב המלווה של משרד הפנים בנצרת מאוים בדרגה הגבוהה ביותר, תוך סיכון מיידי לחיי אדם. ביקשתי להכריז על ועדה קרואה בעיר, אך למרות פניות חוזרות ליועץ המשפטי, אני עדיין ממתין לחוות דעת משפטית".